Gagal Dalam Percubaan 1

Seperti yang saya katakan sebelum ini. Kenapa ada diantara mereka yang gagal dalam percubaan pertama mereka.

Walaupun anda seorang permain bola sepak negara, tetapi untuk menuju ke goal bukannya mudah.

Pekara berikutnya yang sangat penting untuk anda adalah produktivitas.

bagaimana anda menjalani hari- hari anda, memang benar anda bermain bola setiap hari dan strategi untuk menjaringkan goal sudah dimiliki. 

http://rahsiasen.blogspot.com/2015/10/gagal-dalam-percubaan-1.html

Tetapi kalau anda lambat, maka tidak akan sampai juga ke goal.

Sebelum saya bercerita lebih detail berkenaan produktivitas ini, saya ingin menjemput anda bersama sama ke mini seminar toneexcel di ipoh perak untuk maklumat selanjutnya hubungi saya di talian : 019-4273360"

http://rahsiasen.blogspot.com/2015/10/gagal-dalam-percubaan-1.html


Baiklah inilah beberapa perkara yang perlu anda perhatikan, kalau anda ingin menjadi lebih berjaya.

1. Belajar dan memahami.
Sifu saya iaitu Tuan  Irwan Dahnil pernah memberi nasihat ini kepada saya ketika beliau berada di malaysia. jangan melakukan sesuatu tanpa mempelajarinya terlebih dahulu. Kebanyakan orang melaku sesuatu tanpa mereka benar-benar faham apa yang dilakukannya dan sehingga ada yang gagal, mereka akan menyalahkan kita. padahal diri mereka yang tidak mahu untuk mempelajarinya.

2. Mintalah Advice.
Meminta nasihat mungkin bagi beberapa orang agak berat, disebabkan berfikiran seperti ini, Jika mereka meminta nasihat artinya bahwa mereka belum mampu dan ingin belajar. Dengan keegoan itulah kebanyakan orang akan berusaha mencuba sendiri terlebih dahulu, dan akhirnya gagal. 

3. Jangan hilang fokus.
Ketika kita membuat sesuatu pemasaran mahupun perniagaan jangan sesekali kita hilang fokus kepada sesuatu yang belum pasti, kerana pada zaman yang serba moden ini pelbagai peluang dan cabaran yang menguji ketahanan minda kita, lihat sahaja di media sosial pelbagai peluang dan cara untuk menambah pendapatan, Bukan saya tak benarkan anda menyertai mereka, tetapi belajar dahulu sehingga anda betul betul memahami apa yang akan anda lakukan nanti, bila anda sudah belajar, kegagalan mungkin tidak akan terjadi.

Karena itulah saya menjemput anda ke seminar ini setiap hari ahad di ipoh perak. supaya anda juga akan berjaya seperti mereka yang telahpun berjaya didalam program ini.

4. Jangan melakukan 1 in 3.
Mengerjakan beberapa perkara secara bersamaan memang terlihat hebat, tetapi hasilnya jarang optimal, Anda boleh melakukan sekiranya ia melibatkan perkara yang sama anda pelajari, seperti contoh yang anda boleh lakukan,  kopi asli 1 dalam 3, yang bermaksud 1 bungkus, 3 perisa, kopi, gula dan susu. pasti ramai yang minat kan.

5. They don’t follow, they lead.
Orang berjaya tidak mengikuti orang yang negatif, Bukan dimaksudkan kita ini tidak boleh berkawan dengan mereka, cuma tidak boleh mengikuti impian dan arah tujuan mereka.

6. Jangan takut untuk mencuba.
Masa yang lalu tiada kaitan dengan masa sekarang. Bahwa kegagalan di masa lalu tidak akan mempengaruhi apa yang sekarang anda inginkan. Kegagalan hanyalah sebuah feedback dimana kita belajar dan tahu cara menjadi gagal. Kegagalan juga lumrah kehidupan setiap orang mempunyai kegagalan tersendiri, samada berniaga, bercita-cita, bercinta dan yang paling best gagal untuk berkahwin. Ada ke?

Banyak orang yang gagal dahulu ini membuat mereka rasa trauma untuk terus melangkah. Kalaulah anda gagal dan trauma dengan satu perkara ini, saya pasti anda tak akan kahwin sampai bila bila, betul tak! Sanggup ke?

Sebanarnya sebagian besar kejayaan adalah mindset anda. Kalau anda berpikiran negatif, maka dunia akan memberikan perkara negatif tersebut kepada Anda.

Ada yang berfikiran bahwa nasib tidak menyebelahi anda dan hidup anda sama sahaja, buat ini dan itu tetap sama. 

Jadi kalau anda ingin lebih berjaya, Anda jangan sesekali berfikiran sebegitu, tanpa mencuba.

Anda tahu apa yang harus dilakukan untuk mencapai kejayaan anda dan tidak membiarkan sesiapapun yang boleh menghetikan anda untuk mencapainya.

Kini artikel ini sudahpun anda baca, apakah yang menghalang anda untuk terus berusaha untuk mencapai kejayaan anda.

Cuma mahukah Anda bersungguh- sungguh untuk mencapainya?

Sekian perkongsian saya kali ini semoga bermanfaat untuk anda dan rakan anda terus melangkah maju kehadapan.

6 Responses to "Gagal Dalam Percubaan 1"

  1. menarik..saya dah biasa gagal berkali-kali..

    Jumpa lagi dan salam singgah dari penulis blog Hero Borneo

    BalasPadam
  2. Gagal adalah lumrah kehidupan, Sebelum menuju kejayaan... Terima kasih kerana sudi singgah dan membaca artikel.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama-sama bro Sham dan kekalkan momentum ukhuwah kita dalam BBN

      Jumpa lagi dan salam singgah dari penulis blog Hero Borneo

      Padam
  3. gagal bermaksud hampir kepada kejayaan

    BalasPadam
  4. betul tu, gagal adalah tangga untuk berjaya. thanks sharing.

    BalasPadam